Fysik med Valberg: Nyt fysikhold :-)

29.11.2023:

Man kunne som garant i Middelfart Sparekasse for noget tid siden indstille en forening til et sponsorat. Det gjorde Elisabeth Bay, og Rideklubben har derfor nu modtaget 10.000 kr.

Det er vi meget taknemmelige for.

Det skal ses som en hyldest til fællesskabet, som altid har været en vigtig og afgørende rød tråd i den måde, Sparekassen arbejder på. Pengene skal påskønne og gøre en forskel for de ildsjæle og foreninger, som får del i Fællesskabspuljen. Donationerne er et ekstraordinært tiltag, som supplerer Sparekassens cirka 500 sponsorater og løbende opbakning til lokale aktiviteter. Du kan læse mere om puljen her: https://midspar.dk/faellesskabspuljen/15-millioner-kroner-til-faellesskabet/

Stort tillykke til Aase Kiesbye

Som er blevet kåret til Årets Ildsjæl 2023, det er fuldt ud fortjent. Du er en uvurderlig hjælp i Rideklubben. Tillykke.

24.1.2024: Ny elevhest

Rideklubben har købt en elevhest, Stormy, som de fleste nok kender.

Stormy er født den 1.5.2016 og er en rødbroget koldblodshest, en krydsning, formentlig af tinker eller Iris cob og noget andet. Han er en stærk hest med et godt og roligt sind. Han kan derfor både rides af børn og voksne.

6.3.2024: Fanø Rideklub takker Fanø Vesterland for donationen på 40.000 kr.

Vesterland har i år et overskud, som de, jævnfør deres vedtægter, skal dele ud til børn og unge i Fanøs foreningsliv. Vesterland har valgt at dele ud til deres nærmeste naboer omkring festivalen og Sommerliv. Der gives til et trivselsprojekt på Fanø Skole, til Boldklubben, Gymnastikforeningen, Badmintonklubben og Rideklubben. Da Vesterland tilbage i 2021 købte Storetoft 11 havde de et opstartsmøde med Rideklubben og naboerne omkring Storetoft 11, hvor de beskrev deres planer for gården. Dengang fortalte de, at de jævnfør deres vedtægter skal uddele overskud. De nævnte også dengang, at de havde mulighed for at uddele en del af deres overskud til bl.a. Rideklubben.

Den 2.4. modtog formand og næstformand det flotte beløb på 40.000 kr. fra Fanø Vesterland, vi var inviteret til overrækkelse af donationen sammen med de andre foreninger, som også var indstillet til en donation.

Vi er meget taknemmelige over at blive inviteret og over at modtage donationen. Pengene skal bruges på klubbens børn og unge, som vil blive inviteret til et møde, for at finde ud af, hvad pengene skal udmøntes til.

Foto af Morten Fog