Undervisning

Vi tilbyder undervisning for alle aldersgrupper. Rideklubbens undervisere arbejder frivilligt. Der undervises i dressur, springning og ponygames.

Derudover er der med jævne mellemrum andre aktiviteter, såsom forhindringsbane, kæphesteaktiviteter og equikinetic.

Sæsonen er gået i gang i Fanø Rideklub og der er stadig ledige pladser på nogle af holdene. Den første måned rider nye medlemmer gratis.

Tilmelding til undervisning

Hvert år i august afholdes Åbent Hus arrangement, hvor man kan få en prøvetur på elevponyerne og tilmelde sig til undervisning for den næste sæson.

Man tilmelder sig til undervisning til Elisabeth Bay, tlf.: 26 44 80 10. Efter en måned skal man meldes ind i klubben, se indmeldelsesblanket på forsiden.

Ofte stillede spørgsmål

• Hvor gammel skal man være for at kunne gå til ridning? Man kan starte, når man er 3-4 år. I den alder kan man øve balance, at følge hestens bevægelser og at styre hesten med tøjlen, og så laver vi forskellige lege. Man lærer hurtigere at ride, hvis man starter som 6-7-årig.
  • Skal mit barn have en voksen med? Man skal have en voksen med, som skal trække hesten, så længe man har brug for det.
  • Hvilken påklædning skal mit barn have på? Rideklubben har hjelme, som man kan låne. Man skal have løstsiddende eller elastiske bukser på og støvler med glat sål og hæl. En sål med små riller kan også gå an, men det må ikke være grove såler, der kan sætte sig fast i stigbøjlen.
  • Kan jeg få hjælp til at sadle hesten op og af? På begynder- og let øvede hold er underviseren til stede og hjælper med at hente ponyerne ind og sadle op. Efterhånden som rytteren og forældrene bliver mere øvede, overtager de selv opgaverne.